اجتماعی

سیل منجر به مفقود شدن ۵ نفر شد

مرتضی سلیمی با اعلام گزارش حوادث جوی (سیل، برف و کولاک) از بیستم تا ساعت ۶ صبح ۲۴ بهمن ماه اظهار داشت: در مدت یادشده ٢٢ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد متاثر از سیلاب، برف و کولاک بوده اند.
وی توضیح داد: در مدت یادشده امدادگران و نجاتگران هلال احمر توانستند به ١٩٣ شهر، روستا و محورهای کوهستانی امدادرسانی کنند که در اجرای این سلسله عملیات امدادی ۱۲ هزار و ۷۷۰ نفر از متاثران و آسیب دیدگان از حوادث جوی خدمات امداد و کمک های اولیه را دریافت، ۲ هزار و ۲۴۳ نفر دیگر نیز در پایگاه های امداد و نجات، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند و ۹۶ نفر نیز به مناطق امن و کم خطر منتقل شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از فوت دو نفر از سیل زدگان خبر داد و گفت: متاسفانه این دو نفر به دلیل گرفتارشدن خودروی سواری در مسیر سیلاب استان خوزستان شهرستان لالی و قرار گرفتن در مسیر سیل در استان خراسان جنوبی در اسدیه فوت شده اند.
سلیمی ادامه داد: رهاسازی ۸۳۹ دستگاه خودرو از برف و کولاک، رهاسازی ۵۴ دستگاه خودرو از مسیرسیلاب، تخلیه آب از ۱۹۰ واحد منازل مسکونی از دیگر اقدامات نیروهای امدادرسان هلال احمر در مدت زمان یادشده بوده است که این سلسله عملیات امدادرسانی از سوی ۲۹۶ تیم امدادی متشکل از هزار و ۱۳۹ امدادگر و نجاتگر هلال احمر در ۲۲ استان یادشده انجام شده است.
وی افزود: همچنین طی چهار روز گذشته ٧٢ دستگاه چادر امدادی، ۲ هزار و ۴۳۰ تخته پتو، ۴۳۰ تخته موکت، ۲ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم نایلون، ۹۲۵ بسته غذایی، ۲ هزار و ۷۷ قوطی انواع کنسرو، ۳۹۰ قرص نان، ۲۹۰ کیلوگرم خرما، ۱۵۹ کیلوگرم برنج، ۲۳۰ کیلوگرم حبوبات، ۲۶۰ کیلوگرم قند و شکر، ۱۳۰ کیلوگرم روغن، ۳۳۰ بطری آب معدنی، ۲۴۵ بسته بیسکوییت در میان متاثران از برف و کولاک، توفان و سیل و آبگرفتگی توزیع شد. 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد:عملیات امدادرسانی با جدیت در استان های خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، مازندران، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس ادامه دارد.
وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.