سیاسی

تجلیل روحانی از مقاومت ملت ایران

رئیس جمهوری گفت: ملت بزرگ ایران در همه مقاطع تاریخی و به ویژه این روزها که دشمنان این مرز و بوم و به ویژه امریکا دست به یک عمل غیر انسانی و غیرقانونی زدند، ایستادگی و مقاومت خود را به رخ امریکا کشیده است.

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در آئین بهره برداری از ۴ فاز جدید پارس جنوبی افزود: امروز بسیار روز خوشحال کننده و مبارکی برای ملت بزرگ ایران است که ضربه های محکمی به دشمنان زدند چرا که آنان فکر می کردند با تحریم همه طرح ها و پیشرفت های ما متوقف می شود.
وی یادآورشد: دشمنان فکر می کردند مردم را آنچنان در فشار اقتصادی قرار می دهند که مردم عجز خود را در برابر ابرقدرت ها نشان می دهند اما این ملت بزرگ، تاریخ ساز در همه مقاطع تاریخی بویژه در این سالی که روزهای پایانی آن در حال سپری شدن است ایستادگی و مقاومت خود را نشان دادند. 
رئیس جمهوری اظهار داشت: اینکه در طول دولت های یازدهم و دوازدهم پنج سفر به پارس جنوبی داشته ام و هر بار افتتاح های بزرگی انجام شده است، نشان می دهد پیشرفت و تعالی خود را به حول قوه الهی انجام داده و خواهیم داد.
وی گفت: از همه کسانی که در ایجاد این سرمایه و پیشرفت ملی سهیم و شریک بوده اند اعم از شرکت های مختلف، وزارت نفت و همه کسانی که تلاش کردند و قرارگاه سازندگی که بار سنگین اجرا را در بسیاری از بخش ها برعهده گرفت، سپاسگزاری می شود.
روحانی افزود: اینکه در پارس جنوبی از ۱۰ فاز، امروز به ۲۵ فاز پالایشگاهی و دریایی رسیدیم کار بزرگی است.
وی گفت: همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم ۱۰ فاز پارس جنوبی افتتاح شده بود و در این مدت ۵ سال ۱۵ فاز جدید افتتاح شده است.
رئیس جمهوری افزود: در این فازها روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت کشور اضافه شده است، این قدرت ملی ، فرهنگی، اقتصادی، فنی و انرژی این ملت است.
روحانی یادآور شد: امروز از لحاظ منابع خدادادی، در سطح اول و در زمینه تولید در سطح چندم جهان قرار داریم و این در حالی است که قدرت نظامی در کنار قدرت فرهنگی، تاریخی و تأثیرگذاری در منطقه و جهان معنا پیدا می‌کند.
رئیس جمهور اظهار داشت: هنگامی که تولید نفت و گاز در کشور افزایش پیدا می‌کند در حقیقت قدرت ملی ما بالا رفته است.
دکتر روحانی با اشاره به ضرورت و اهمیت خوداتکایی در کشور، ‌گفت: پیش از این در بخش نفتِ گاز، بنزین و گاز نیاز به واردات داشتیم، اما در چند سال اخیر توانسته‌ایم در بنزین، گازوییل و گاز، روی پای خود بایستیم که این موجب استقلال و خوداتکایی شده و در این صورت هیچ کس نمی‌تواند به ملت ما زورگویی کند.
روحانی افزود: به دلیل نیاز کشور به واردات گاز، در شرایطی بودیم که کشورهای صادرکننده گاز به ایران در فصل زمستان قیمت گاز خود را ۹ برابر افزایش دادند و دولت نیز بخاطر فصل سرما ناگزیر بود خرید کند.
وی با بیان اینکه وقتی روی پای خود ایستادیم جایگاه ما بالا می رود، یادآور شد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون تولید بنزین در کشور ۲ برابر شده است که این مهم نشانگر تحرک، فعالیت و ایثار همه فعالان صنعت کشور به ویژه صنعت نفت است.
روحانی اظهار داشت: هم اینک تولید بنزین در کشور از ۵۲ میلیون لیتر در روز به ۱۰۱ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.
وی گفت: امریکا بداند و فرض کند در این پنج سال هیچ کاری نکردیم و تولید بنزین که از سال ۹۲ دو برابر شده، بیانگر افتخار ملت ایران در قطع وابستگی است.
رئیس جمهوری افزود: البته شاید برخی خوش‌شان نیاید که بگوییم این افتخار دولت است، اما همه مسئولان رده بالای کشور از طرف مردم این بار مسئولیت را برعهده دارند و اگر افتخاری وجود دارد، متعلق به مردم است.
رئیس جمهوری گفت: تحریم آمریکا علیه ایران تحریم علیه جهان بشریت است وقتی برای کالا نیاز داریم سعی بر فشار داشتند اگر ذخایر پیش بینی نکرده بودیم به گفته آمریکا در بیشترین فشار قرار می گرفتیم.
وی یادآورشد: در مذاکره هسته ای تا به نتیجه رسیدیم آخر ۹۴ شد ولی آثار خود را گذاشت و آن نیز امید به آینده بود این نقشی بود که همه مسئولان برای آینده ترسیم کرده بودند و الان که از تحریم می گویند برای این است که مردم فکر کنند سال آینده مشکل دارند.
روحانی افزود: وقتی مردم احساس کمبود در آینده کنند در اشتغال، تولید و ارامش روانی تاثیر می گذارد .
رئیس جمهوری با بیان اینکه کار امریکایی ها جنات علیه بشریت است گفت: امریکا در مسیر انتخاب شده به اهدا ف خود نخواهد رسید.
وی گفت: اینکه فکر کنند ملت در برابر آنها سر تعظیم فرود می آورد سخت در اشتباهند چرا که مردم، رهبری و نیروهای مسلح در کنار هم ایستاده اند.
وی تصریح کرد: اینکه امروز ما مشکلی اگر داریم نه مربوط به فرد، مدیر و یا دولت خاصی است و از لحاظ زیربنایی اقتصادی یک سری مشکلات تاثیرگذاری دارد که برای رفع آن بار مسولیت خدمتگزاران را سنگین تر می کند.
روحانی افزود: اگراین مدیریت کشور ضعیف بود چطور توانست تولید بنزین را از ۵۲ به ۱۰۱ میلیون لیتر افزایش دهد، اتکا ۴۳ درصدی به سوخت ۱۰ درصد شود و همه سوخت را به گاز تبدیل کند که این امر محیط زیست را احیا کند.