اقتصادی

با توسعه صنایع منطقه ویژه لامرد، روند خام فروشی کند می شود

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با توسعه این منطقه  و تکمیل زنجیره تولید صنایع بزرگ،  گام بلندی  برای جلوگیری از خام فروشی  برداشته می شود.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، دکتر فریدون فدایی دولت سه شنبه شب در آستانه روز خبرنگار در نشست مشترک مطبوعاتی نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه  گفت: تسهیل شرایط سرمایه گذاری، واگذاری زمین و ایجاد زیرساختها در زمره اولویت‌ها و مسئولیتهای سازمان منطقه ویژه اقتصادی لامرد می باشد که  با عملیاتی شدن  آن ، علاوه بر افزایش تولید ملی  زمینه اشتغال پایدار برای  جوانان جویای کار بیش از پیش فراهم می شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت منطقه ویژه اقتصادی لامرد همگام با نماینده مردم و سایر مسئولان از اشتغال نیروهای بومی در صنایع این منطقه حمایت کرده و خواهند کرد، افزود: مجتمع آلومینیوم جنوب یکی از سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی لامرد است؛ که علی رغم محدودیتهای بین المللی، عملیات تامین خوراک آن متوقف نشده است و با آغاز عملیات انتقال پودر آلومینا از جاجرم برای بارگذاری کارخانه آلومینیوم جنوب  شمارش معکوس برای افتتاح فاز نخست این مجتمع بزرگ  شروع شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به  تمهید شرایط برای  احداث کارخانه تولید پودر آلومینا در منطقه متبوعش و با تقدیر از حمایت های رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: نمایندگان کنسرسیوم های فعال در این عرصه  با هدف ایجاد کارخانه ۳۰۰ هزار تنی پودر آلومینا در سایت صنایع انرژی بر ضمن بازدید از منطقه مراتب آمادگی خود را برای مشارکت در این طرح اعلام داشته اند.

 مجری طرح صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان  افزود: با راه اندازی  کارخانه تولید پودر آلومینا  با ظرفیت مورد نظر شرایط برای تولید حداقل ۱۵۰ هزار تن شمش آلومینیوم فراهم می شود  و علاوه بر این استفاده از فناوری های نوین و سایر راهکارها برای این منظور در دست اقدام است.

فدایی دولت در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری با اشاره به وجود معدن غنی دولومیت در شهرستان لامرد برای تولید شمش منیزیم گفت: این معدن  از کیفیت و خلوص بسیار بالایی برخوردار است  و سازمان همیاری شهرداریها نیز این معدن را  به ثبت رسانده است که بر اساس طرح اولیه، فراوری  و  صادرات  از از این کانسار مد نظر  بوده است.

 این مدیر صنعتی  تصریح کرد: با مزایایی که منطقه ویژه لامرد دارد، بهترین نقطه برای سرمایه گذاری در تولید شمش منیزیم از سنگ دولومیت می باشد که برای جلوگیری از خام فروشی در نشست با  دستگاه‌های ذیربط  شرایط برای مشارکت بخش خصوصی در این خصوص تسهیل شده است.

شایان ذکر است دکتر سید محسن علوی نماینده حوزه انتخابیه لامرد و مهر نیز در این نشست با تجلیل از خبرنگاران اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد زمینه جذب حداکثری نیروهای بومی فراهم شود.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و در مجاورت کانونهای انرژی و منابع غنی معدنی واقع است.