بین الملل

دست ه دست شدن کنترل یک شهر در جنوب یمن

نیروهای دولت مستعفی یمن شهر عزّان در شبوه واقع در جنوب یمن را چند ساعت بعد از تسلط جدایی‌طلبان بر آن دوباره به دست گرفتند. منابع یمنی از کشته و زخمی شدن دو تن در جنوب یمن به ضرب گلوله نیروهای کمربند امنیتی مورد حمایت امارات و بازداشت چند تن از حامیان دولت مستعفی برای تقویت سیطره خود بر عدن خبر دادند.

منابعی به الجزیره گفتند که ارتش دولت مستعفی یمن مجددا کنترل شهر عزان در استان شبوه را بعد از یورش نیروهای مورد حمایت امارات به آن در دست گرفت.

منابع محلی در عزان گفتند،‌ تجهیزات دولت مستعفی یمن وارد شهر مذکور شده و در پی درگیری‌های شدید بین نیروهای دولت مستعفی و نیروهای شورای انتقالی جنوب این نیروهای جدایی طلب پا به فرار گذاشتند. این منابع گفتند، نیروهای دولت مستعفی با ۱۴ خودرو وارد شهر عزان شدند.

یک منبع میدانی گفت: نیروهای دولت مستعفی نیروهای نخبه شبوانی وابسته به شورای انتقالی را فریب داده و بر اکثر خودروهایی که وارد شهر شده‌ بودند مسلط شدند.

پیشتر منابع محلی در استان شبوه گفته بودند، نیروهای شورای انتقالی مورد حمایت امارات بر عزان دومین شهر بزرگ استان تسلط یافتند.

منابع افزوده بودند، نیروهای جدایی طلب شورای انتقالی صبح امروز با خودروها و ده‌ها نظامی مسلح وارد عزان شدند که در جنوب شرق استان قرار دارد و بین شهر عتق در مرکز استان و بندر استراتژیک بلحاف واقع است که از آنجا نفت و گاز صادر می‌شود و همچنان تحت کنترل نیروهای دولت مستعفی است.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، منابع محلی در عدن اعلام کردند که نیروهای کمربند امنیتی مورد حمایت امارات در جریان بازداشت فضل حسن، فرمانده منطقه نظامی وارد درگیری‌های شدیدی با برخی از ساکنان شدند و به سمت دو تن از آن‌ها تیراندازی کردند.

به گفته منابع یکی از ساکنان کشته و دیگری نیز زخمی شد.

نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن اخیرا شهر عدن را بعد از درگیری با نیروهای دولت مستعفی یمن تصرف کردند.

همچنین در استان ابین افراد مسلح به اداره امنیت منطقه مودیه حمله کردند اما نیروهای امنیتی حاضر در ساختمان با افراد مسلح درگیر شده و آن‌ها را مجبور به فرار کردند.

نزار هیثم، سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کرد که دولت مستعفی یمن در مذاکرات کارشکنی می‌کند.

دولت مستعفی یمن پیشتر با شرکت در مذاکراتی که عربستان به آن دعوت کرده بود مخالفت کرده و عقب‌نشینی نیروهای مورد حمایت امارات را به عنوان پیش شرط مطرح کرده است.