استانی

۸۰ درصد شکایت‌های صنفی بوشهری‌ها مربوط به حمل و نقل است

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیش از ۸۰ درصد شکایات مردمی در روزهای اخیر مربوط به گران‌فروشی اصناف مرتبط با بخش حمل و نقل درون شهری است.

رضا جمالی روز چهارشنبه در نشست مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر و مدیرکل صدا و سیمای این استان افزود: در این ارتباط شکایت‌ها و گزارش‌های گران‌فروشی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی بیان کرد: گزارش‌های مردمی در این زمینه در سریع‌ترین زمان ممکن (۲۴ ساعت بعد از دریافت) رسیدگی و برای اجرای حکم به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: مردم بهترین ناظر و بازرس هستند که می‌توانند بر قیمت‌ها در سطح بازار نظارت داشته باشند و موارد تخلف را گزارش کنند.

سید حسین حسینی افزود: در روزهای اخیر شکایت‌های بسیاری از طریق شماره ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت رسیده که یکی از آنها نگرانی مردم در مورد کمبود و گرانی برنج بوده‌است.

وی ادامه داد: در همین زمینه بزودی ۱۵۰ هزار تن برنج وارداتی از گمرک‌های استان ترخیص می‌شود که از طریق بخش خصوصی و تعاونی‌ها در بازار عرضه خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز با اشاره به وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها گفت: از آنجا که مردم باید در جریان فعالیت‌ها در حوزه نظارت و گشت‌های بازرسی قرار بگیرند برنامه‌سازان صدا و سیما آماده انعکاس این فعالیت‌ها هستند.

سید حسین ناظر افزود: صدا و سیما حلقه واسط بین مردم و دولت است که برای جلب اعتماد مردم گروه‌های مختلفی برای تهیه گزارش از بازرسی‌ها، صدور احکام برای متخلفان و معرفی واحدهای صنفی نمونه در حال فعالیت هستند.