اقتصادی

نظر وزیر عراقی در باره اهمیت امنیت برای جذب سرمایه

وزیر تعاون اجتماعی عراق گفت: امنیت سرمایه موثرترین مولفه در جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

سامر جعفر زبیدی در حاشیه «نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری» که در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، اظهار کرد: برگشت سرمایه مهم‌ترین دغدغه هر سرمایه‌گذاری است، لذا باید امنیت سرمایه‌گذاری به آن میزان برای سرمایه‌گذار فراهم باشد تا او بتواند عایدی خود را با امنیت به کشورش بازگرداند.

وزیر تعاون اجتماعی عراق با بیان اینکه «امنیت سرمایه موثرترین مؤلفه در جذب سرمایه‌گذار خارجی است»، تصریح کرد: امنیت سرمایه از مسائل مهمی‌ست که می‌تواند سرمایه‌ها را به این شهر جذب کند؛ به این شهر که جذابیت‌های بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری دارد.

وی عنوان کرد: دولت باید برگشت سرمایه را برای سرمایه‌گذار خارجی تضمین کند، کمااین‌که این مساله در بسیاری از کشورها صدق می‌کند و دولت امنیت سرمایه را تضمین می‌کند.

وزیر تعاون اجتماعی عراق اظهار کرد: دولت بایستی ضامن پروژه‌های بخش خصوصی باشد که این مهم قوت قلب بیشتری برای سرمایه‌گذار خارجی خواهد بود تا آنان نیز به حوزه سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند و دغدغه‌ای در این حوزه نداشته باشند.

زبیدی تصریح کرد: مشهد کلان‌شهر پویایی‌ست که در طول سال میزبان میلیون‌ها زائر بوده است و از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری بسیاری را در حوزه گردشگری و صنعتی در این شهر شاهد بوده‌ایم.

وزیر تعاون اجتماعی عراق خاطرنشان کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز در کشورهای عربی و عراق اعلام آمادگی دارند تا در صورت وجود امکانات و تسهیلات کافی در این شهر سرمایه‌گذاری کنند؛ کمااین‌که در حال حاضر نیز شاهد چنین سرمایه‌گذاری‌هایی در این کلان‌شهر هستیم.

زبیدی با بیان اینکه «در چند سال اخیر شاهد هستیم که دولت و شهرداری‌ها حمایت‌های خوبی را برای جذب سرمایه‌گذار داشته‌اند»، تصریح کرد: تقریباً کلان‌شهر مشهد در جذب سرمایه‌گذار خارجی به تازگی ورود پیدا کرده است، از این رو ضرورت دارد این کلان‌شهر همچون سایر کشورها تسهیلات ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران فراهم آورند تا سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتر برای سرمایه‌گذاران خارجی تببین شود و سند جامعی برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای آنان تدوین شود.

وزیر تعاون اجتماعی عراق خاطرنشان کرد: مسئولان می‌توانند از طریق نمایندگی کشورهای مستقر در کلان‌شهر مشهد، جذب سرمایه‌گذار خارجی داشته باشند.

زبیدی عنوان کرد: تعاملات خوبی بین کشور عراق و مسئولان شهر  مشهد در حوزه گردشگری صورت گرفته است؛ چنان که در زمینه خرید ملک و مسکن در مشهد شاهد ده‌ها و شاید صدها شهروند عراقی هستیم که در طول سال برای خرید و سرمایه‌گذاری به کلان‌شهر ورود پیدا می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این حوزه انجام می‌دهند.