اقتصادی

مدیر عامل بانک صادرات پیام تبریک داد

سید ضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در پیام تبریکی به مناسبت آغاز هفته بانکداری اسلامی، استفاده بهینه از ظرفیت قانون بانکداری بدون ربا را بسترساز برخورداری تمامی مردم کشور از مواهب خدادادی، توزیع عادلانه ثروت و فرصت‌ها دانست.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، در پیام سیدضیاء ایمانی آمده است:

«نظام بانکی کشور امروز در حالی چهار دهه تجربه بانکداری اسلامی را در سالروز تصویب قانون بانکداری بدون ربا جشن می‌گیرد که دستاوردهای ارزشمندی از کارکردهای عملیات بانکداری بدون ربا در قالب عقود مختلف بر جای مانده است.

استفاده از عقود مختلف بانکی در این قانون که عمدتا بر محور حذف ربا از مشتریان بانک‌ها، عملیاتی می‌شود، ظرفیت‌های متنوعی برای یک هدف راهبردی فراهم کرده که آن تسهیل دسترسی به اعتبارات و تسهیلات به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی بهبود فضای کسب و کار است و به عبارت دیگر این قانون بسترساز برخورداری تمامی مردم کشور از ثروت‌های عظیم خدادادی و توزیع عادلانه ثروت است.

پایه‌ریزی قانون بانکداری بدون ربا در شهریورماه ۱۳۶۲در ایران به سرعت اثر غیرقابل انکار خود را در توسعه و ایجاد موسسات و بانک‌های اسلامی در کشورهای اسلامی نشان داد ضمن اینکه رسمیت یافتن آن از ابتدای سال ۱۳۶۳، سرآغاز تحولی جدی در ساختار نظام بانکی متداول در ایران شد با این حال، بخش مهمی از اهداف راهبردی این قانون به دلیل تحولات نوین در عرصه بانکداری و ورود فناوری‌های هوشمند، همچنان نیازمند کشف ظرفیت‌های بیشتر است.

از سوی دیگر سهم بیش از ۸۰ درصدی نظام بانکی در تامین مالی اقتصادی کشور، اهمیت و جایگاه این قانون در زمینه‌سازی برای هدایت بهینه منابع و گسترش دسترسی عمومی به منابع بانکی را در استفاده بهینه از آموزه‌های اقتصاد اسلامی برجسته‌تر می‌کند.

اینجانب هفته بانکداری اسلامی را به تمامی تصمیم‌سازان، مدیران و کارکنان شریف و زحمت‌کش نظام بانکی تبریک عرض می‌کنم و برای آنها تندرستی، سربلندی و توفیق خدمت به مردم شریف ایران اسلامی را آرزومندم.»