مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران گفت: با گذشت ١٠٠ روز از راهاندازی خدمات کارگزاری در شعب منتخب بانک صادرات ایران،٥٩٠٠ نفر به تعداد کاربران استفاده کننده از خدمات این کارگزاری افزوده شده و معاملات خود در بورس را از طریق سوپرمارکتهای مالی بانک صادرات ایران انجام میدهند.
به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، مهدی کباری افزود: تجهیز و راهاندازی باجههای کارگزاری خدمات بازار سرمایه از اواسط شهریورماه سال ٩٧ در ٥٠ شعبه منتخب این بانک آغاز شده که از آن زمان تاکنون به تعداد کاربران حضوری سامانه معاملاتی این کارگزاری ٣٧٠٠ نفر و به تعداد کاربران برخط ٢٢٠٠ نفر اضافه شده که با دریافت کد معاملاتی اقدام به ثبت سفارش خرید و فروش سهام میکنند.
وی گفت: آشنایی با فرهنگ سهامداری و دسترسی سریعتر به بازار سرمایه در نقاط مختلف کشور از جمله مهمترین اهداف راهاندازی خدمات کارگزاری در قالب سوپر مارکت مالی در بانک صادرات ایران بوده که حجم معاملات انجام شده در شعب مذکور از آغاز این طرح تاکنون بیش از ١٢٦ میلیارد ریال بوده است.
کباری افزود: تجهیز و راه اندازی سوپرمارکت مالی در٥٠ شعبه در تهران و مراکز سایر استانها شامل ١٢ شعبه در تهران و ٣٨ شعبه در استانها، علاوه بر ارائه خدمات مختلف مالی و بانکی از جمله خدمات بیمه، مشاورههای سرمایهگذاری و مالی، امکان ثبت سفارش خرید و فروش و معاملات برخط را برای فعالان بازار سرمایه فراهم کرده و مهمترین و جذابترین محصول در بازار پول و سرمایه است که با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و لزوم هدایت هوشمندانه نقدینگی به بازار سرمایه و تقویت بنگاههای اقتصادی، اهمیت فراوانی یافته است.
وی توجه به ارائه مشاوره به کاربران در شعب منتخب بانک صادرات ایران و حضور کارشناسان خبره را از جمله مهمترین ظرفیتهای این شعب عنوان کرد و گفت: تجهیز این شعب به رایانههای ویژه برای ارتباط مستقیم و اتصال به سامانههای برخط معاملاتی و استفاده از خدمات کارگزاری بانک بر بستر امن بانکداری الکترونیک، شرایط مطمئنی را برای ارائه خدمات مالی فراهم کرده است.