فرهنگی

بیاد روزبه بهروزی/ فعال رسانه ای

همزمان با ایام پر افت و خیز شهادت سپهید قاسم سلیمانی و اوج گیری فعالیت های رسانه ای به ناگاه به یاد دوست و همکار مرحومم آقای حاج روزبه بهروزی افتادم.

روزبه بهروزی همكار پیشكسوت و بازنشسته ایرنا و مدیر پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس دوشنبه شب هفتم آذر ۹۶بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت. روزبه بهروزی فعال رسانه ای متولد شهرستان گناوه بود كه در همین شهرستان فوت كرد.
وی سالها در مطبوعات گناوه استان بوشهر و همچنین رسانه ایرنا در استان بوشهر قلم زد و كار خبری را از اواخر دهه ۶۰ و از خبرنگاری در شهرستان گناوه آغاز كرد.
بهروزی در اواخر دهه ۷۰ تا اواسط دهه ۸۰ در خبرگزاری ایرنا استان فارس به عنوان خبرنگار و همچنین رئیس ایرنا مشغول فعالیت بود و دهها فعالیت برجسته رسانه ای از این پیشكسوت ایرنا بر جای مانده است. شروع آشنایی بنده با مرحوم بهروزی به اوایل دهه ۷۰ بر می گردد که به دلیل همکاری با روزنامه خبر جنوب شیراز ایشان که در آن زمان مسئولیت دفتر ایرنا در گناوه را بر عهده داشت با ردیابی تماسی با بنده گرفت و پس از حضور در دفتر گناوه همکاری من با ایرنا و دوستی بنده با مرحوم روزبه بهروزی آغاز شد.

این واقعه سر آغاز دوستی و همکاری اداری و رفت و آمدهای خانوادگی شد تا زمانی که ایشان در آذر ۹۶ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

همکاری با ایشان در زمان مسئولیتشان در دفتر ایرنا گناوه، اختلافاتی که با آقای کرمی مسئول وقت ایرنا در بوشهر بروز کرده بود و اصرار کرمی مبنی بر همکاری بنده با مرکز بوشهر و دور زدن گناوه و امتناع من که منجر به توقف موقت همکاریم با ایرنا برای اندک مدتی شد که حاصل آن عهده دار شدن این وظیفه توسط روانشاد غلامرضا کپتان و مسایلی که بعدها رخ داد ،انگار در یک سانس ده دقیقه ای سینمایی از ذهنم می گذرد.

پس از مراجعتم از خارج از کشور و به هنگام تصدی ایشان به عنوان رییس ایرنا در استان فارس نیز چند سال فعالی را در کنار دوستان و همکاران در شیراز تجربه کردم.

بهترین دوره فعالیتم مربوط به مسئولیت دفتر عسلویه بود که در واقع تک نفره و با سفارش آقای تبادار استاندار وقت بوشهر و همکاری صمیمانه دکتر مهدی کرباسیان مدیر عامل وقت منطقه ویژه اقتصادی پارس منشا فعالیت های متعددی شد.

با خود می اندیشم اگر حاج روزبه بهروزی این روزها می بود در برابر حوادث امروز در کشور و منطقه با آن ذهن تحلیلگرش چه ارزیابی هایی ارایه می کرد. دنیا واقعا جای عبرت است و بقول مولا علی چقدر عبرت گیرندگان قلیلند.

برای مرحوم حاج روزبه بهروزی علو درجات و برای همسر و فرزندان ایشان صحت و سلامتی آرزومندم.