اجتماعی

همزمان با روز محیط زیست
مدیر عامل شرکت بهساخت فراز جنوب پیام داد

اولین اقدامات سازماندهی شده  در سطح بین المللی  در راستای  صیانت از محیط زیست با تشکیل نخستین کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد درباره انسان و محیط زیست که به کنوانسیون استکهلم معروف است، در سال ۱۹۷۲در سوئد  به مرحله اجرا در آمد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال۱۹۷۲، ۵ ژوئن (۱۶ خرداد) را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد. در ایران نیز به مناسبت روز جهانی محیط زیست ۱۶ تا ۲۲ خرداد هر سال به‌عنوان “هفته محیط زیست” نامگذاری شده ‌است.
هر ساله شعاری مرتبط با شرایط زیست¬محیطی از سوی برنامه محیط¬زیست سازمان ملل متحد داده می¬شود. شعار امسال روز جهانی محیط زیست”همسو با طبیعت برای زندگی” است. هدف از نامگذاری این روز، افزایش آگاهی مردم و دولت ها برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسئولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌ است.
آلودگی ناشی از پسماندهای صنعتی، شکار، آتش سوزی‌های تعمدی و غیر ‏تعمدی در جنگل‌ها و مراتع ، اجرای برنامه‌های توسعه بدون در نظر گرفتن ملاحظات محیط زیستی، تداوم ‏ورود آلاینده‌های شیمیایی به آب، هوا و خاک در مناطق مختلف کشور از عواملی است که موجب گسترش ‏آلودگی‌های محیط زیست می‌شود. ‏

 شرکت فنی مهندسی بهساخت فراز جنوب  از بدو شکل گیری به مقوله حفاظت از محیط زیست  توجه کافی و وافی داشته و در تعامل با کارفرمایان و سایر ذینفعان ضمن پذیرش مسئولیت عمومی خود در این مسیر از همه ظرفیت های مادی و معنوی این شرکت  استفاده شایانی  کرده است و حمایت از سمن های فعال در حوزه محیط زیست را به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.

امید است کارفرمایان محترم در براوردهای خود  برای پروژه های مختلف ساز و کارهای لازم را برای اهتمام جدی تر پیمانکاران در این حوزه مهم پیش بینی کنند.

 در شرایط حساس کنونی که موضوع  شیوع کرونا به مهم ترین دغدغه  متولیان امر قرار گرفته است بیم آن می رود که حفاظت از محیط زیست  از دایره اولویت های سیاستگزاران خارج شود ،بی شک برای رسیدن به محیط زیست و طبیعتی در خور شأن ، عزمی جدی همراه با همدلی و همزبانی مردم و مسئولین را می طلبد.
اینجانب فرا رسیدن “هفته محیط زیست” را به همه تلاشگران و حامیان محیط زیست تبریک عرض نموده، امیدوارم با اتحاد و همدلی همگان درراستای تحقق شعارملی(همسو با طبیعت،برای زندگی) گام های ارزنده تری برداریم.