اجتماعی

اختصاص زمین برای احداث مسکن جامعه ایثارگری کشور

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: دولت با هدف حمایت از خانه‌دار شدن جامعه ایثارگران تاکنون ۱۶۴ هزار متر مربع زمین در اختیار خانواده شهدا و جانبازان قرار داده است تا بخشی از نیاز جامعه ایثارگری به مسکن برطرف شود.

«علی نبیان» در مراسم امضای تفاهمنامه تامین مسکن ایثارگران که عصر امروز در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: تاکنون جلسات متعددی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شده است تا موانع و مشکلات  تامین مسکن جامعه ایثارگری برطرف شود.

وی  با اشاره به امضای تفاهمنامه تامین مسکن ایثارگران بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این تفاهم نامه بر اساس ماده ۷ قانون خدمات رسانی به ایثارگران و جانبازان ۲۵ درصد و همسران شهدا انجام می شود و این افراد در این تفاهمنامه صاحبخانه می شوند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی از ابتدا تاکنون ۱۶۴ هزار متر مربع زمین واگذار شده و در اختیار خانواده شهدا و جانبازان قرار گرفته است تا بتوانیم بخشی از نیاز جامعه ایثارگری را برطرف کنیم.

نبیان ادامه داد:  امروز پیش نویسی بین وزارت راه و شهرسازی و معاون رییس جمهور امضا شد و امید است که با امضای آن گام بلندی در جهت خانه دار شدن این قشر برداشته شود.

نبیان تصریح کرد: تلاش خود را به کار بریم تا از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای رفع مشکل مسکن ایثارگران استفاده کنیم. با امضای این تفاهم نامه نقشه راه مسکن ایثارگران در حال و آینده تنظیم شده است.