فرهنگی

مبهم بودن اجرای طرح عیدانه کتاب

مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به مطالبه مردم برای اجرای طرح عیدانه کتاب گفت: اگر بودجه این طرح تامین شود، به این درخواست مردمی پاسخ خواهیم داد.

نیکنام حسینی‌پور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت عیدانه کتاب در نوروز ۹۸ گفت: اگر بودجه عیدانه کتاب از طرف وزارت ارشاد تامین اعتبار شود، می‌خواهیم حتما این برنامه را در عید ۱۳۹۸ برگزار کنیم.
وی ادامه داد: این روزها هر جا می‌روم در خیابان، در کتاب‌فروشی‌ها، مثلا همین دیروز در بجنورد، اهل فرهنگ سراغ عیدانه کتاب را می‌گرفتند و آن را از من طلب می‌کردند. ما هم دوست داریم این اتفاق بیافتد و به نظر می‌رسد گرانی‌ها و وضعیت نشر، فرصت خوبی است که این طرح تامین اعتبار و اجرا شود.
به گزارش ایرنا طرح عیدانه کتاب که تاکنون سه دوره از آن اجرا شده است، فرصتی برای علاقمندان کتاب است تا از پایان اسفند تا اواسط فروردین کتاب های مورد علاقه خود را با تخفیف بخرند. 
در این طرح سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۰۰ هزار تومان است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی که پیش از این در طرح ثبت نام کرده اند، کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان را با ۲۰ درصد تخفیف بخرد.

***توافق با بنیاد امام رضا (ع)
حسینی‌پور همچنین برنامه‌های دیگر خانه کتاب را تجلیل از درگذشتگان سال ۹۷ دانست و افزود: در سال گذشته تعدادی از اصحاب فرهنگ و قلم، رخ در نقاب خاک کشیدند که می‌خواهیم برنامه‌ای برای یادبود این عزیزان در نوروز ۹۸ برگزار کنیم.
وی ادامه داد: دید و بازدید از نویسندگان کهنه‌کار و کتاب‌فروشی‌های قدیمی نیز بخشی از برنامه‌های عید ماست. 
مدیرعامل خانه کتاب درباره توافق با بنیاد امام رضا (ع) گفت: این بنیاد به وزارت ارشاد وابسته است و فعالیت‌های فرهنگی زیادی؛ از جمله در زمینه کتاب سال رضوی و میراث فرهنگی انجام داده است. با وجود این، درباره این چهل سال و در موضوع کتاب کاری صورت نگرفته است. ما در تفاهم‌نامه‌ای که داشته‌ایم می‌خواهیم برنامه چهل سال میراث مکتوب رضوی را با همکاری بنیاد امام رضا (ع) برگزار کنیم.
وی بیان کرد: دبیرخانه مرکزی این برنامه، در پایتخت کتاب ایران، یعنی شهر یزد خواهد بود و در پایان نیز، برگزیدگان در هفته کتاب در همین شهر معرفی خواهند شد.