اجتماعی

رو نمایی از دو دستاورد بانک صادرات ایران

صدور «چک موردی» وعده‌دار در شعب بانک صادرات ایران عملیاتی شد

دارندگان حساب جاری بدون دسته‌چک در بانک صادرات ایران می‌توانند با مراجعه به شعبه، «چک موردی» وعده‌دار برای رفع نیازهای مالی خود درخواست کنند.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با هدف پاسخگویی به نیاز مشتریان و رفع نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی به ابزار پرداخت وعده‌دار، امکان صدور «چک موردی» برای دارندگان حساب جاری بدون دسته‌چک را  فراهم کرده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعبه افتتاح‌کننده حساب، برای دریافت این چک اقدام کنند.
تعداد چک‌های موردی قابل اعطا به مشتریان در هر تقاضا ٢ فقره و در مجموع سالانه حداکثر ٥ فقره است و تحویل آن به مشتری تا قبل از ثبت و تایید در سامانه صیاد (پیچک) امکان‌پذیر نیست.


اشخاص حقوقی نیز برای دریافت این چک‌ها، ملزم به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده سالانه، ارائه اظهانامه مالیاتی و  نداشتن بدهی غیر جاری هستند.
انتقال چک موردی به غیر ممنوع بوده و تنها توسط ذی‌نفع قابل تسویه است. اعطای چک موردی به حساب جاری مشترک و استفاده از آن به عنوان ضمانت ممکن نیست.

با انتشار نسخه جدید همراه بانک صادرات ایران

صدور چکنو در وجه مشتریان حقوقی عملیاتی شد

​امکان صدور «چکنو» در وجه مشتریان حقوقی با انتشار نسخه جدید همراه بانک صادرات ایران فراهم شد.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، نسخه جدید ٢.٦ نرم‌افزار همراه بانک صادرات ایران ویژه سیستم‌عامل اندروید با قابلیت صدور «چکنو» در وجه مشتریان حقوقی منتشر شد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت این بانک به نشانی: www.bsi.ir و به‌روزرسانی نرم‌افزار همراه‌بانک صادرات ایران، از خدمت نوین چکنو در این نرم‌افزار بهره‌مند شوند.
مطابق نقشه راه توسعه سامانه چکنو بانک صادرات ایران، ارائه خدمات این سامانه برای مشتریان حقوقی بانک تا پایان سال ١٤٠١ مدنظر بود که این موضوع عملیاتی و در فاز نخست آن، صدور چک امن دیجیتال در وجه مشتریان حقوقی بانک امکانپذیر شد.
بانک صادرات ایران همواره به ویژگی‌های خاص گروه‌های مختلف مخاطبان خود توجه داشته و تلاش کرده است از طریق ایجاد محصولات شخصی‌سازی شده، شرایط بهبود تجربه مشتریان را فراهم کند. این موضوع در ارتباط با ارایه خدمات بانکی به مشتریان حقوقی در سامانه چکنو نیز لحاظ شده به نحوی که با توجه به ماهیت و ویژگی‌های متمایز فعالیت‌های تجاری مشتریان حقوقی نسبت به مشتریان حقیقی و به تبع آن شکل‌گیری نیازهایی خاص و منحصر به فرد توسط این گروه از مشتریان، تلاش شده است تا در طراحی خدمات ارایه شده در سامانه چکنو برای مشتریان حقوقی این تفاوت‌ها لحاظ شود.
بر این اساس، با توجه به نیاز به حجم تراکنش ریالی بالاتر مشتریان حقوقی نسبت به مشتریان حقیقی، سقف نقدشوندگی چک امن دیجیتال نیز از ١ میلیارد ریال به ٥ میلیارد ریال با هدف تسهیل عملیات مالی افزایش یافته است.
همچنین با توجه به اهمیت مقوله ارتقای سطح دسترسی به خدمات بانکی در بانک صادرات ایران و افزایش سطح پوشش ارایه خدمات نوین بانکی به جامعه هدف، نسخه iOS همراه بانک نیز با قابلیت دسترسی به خدمات چکنو در بازارهای داخلی منتشر شده است. نسخه هامون iOS نیز در آینده نزدیک توسط شرکت خدمات انفورماتیک منتشر می‌شود.
استقبال از خدمات سامانه چکنو نیز رشد چشمگیری داشته و طی بازه زمانی تقریباً ٢ ماهه از زمان انتشار سامانه چکنو تاکنون، ٧٠ هزار برگ چک امن دیجیتال صادر شده که حدود ١٤ هزار برگ طی این مدت و بر اساس زمان سررسید کارسازی شده است که بیانگر نقش حایز اهمیت سامانه چکنو بانک صادرات ایران در فضای کسب و کار و تسهیل عملیات بانکی میان مخاطبین نظام بانکی کشور است.