اقتصادی

معمار باشی پست صنعتی در صمت گرفت

طی حکمی از سوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهیل معمار باشی به عنوان مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه منصوب شد. مدیر کل خودرو وزارت صمت تغییر کرد

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر صمت در مراسم معارفه مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت با تشریح سیاست های مورد تاکید وزارت صمت در سال ۹۹ بر ضرورت ارتقاء جایگاه صنعت حمل و نقل در کشور تاکید کرد.

وی با تبیین نقش صنعت حمل و نقل در توسعه صنعتی کشور خواستار اتخاذ سیاست های راهبردی در جهت بهبود وضعیت صنعت حمل و نقل در بخش های مختلف خودرو، ریلی ، هوایی و دریایی شد.

صادقی نیارکی توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در صنعت حمل و نقل را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه ساخت داخل یکی از محوری ترین برنامه های وزارت صمت در سال جاری است و امید وارم در این دوره شاهد توسعه عمق ساخت داخل در این صنعت باشیم.

معاون امور صنایع وزیر صمت در این مراسم ضمن آرزوی موفقیت برای سهیل معمار باشی از تلاش های جعفرپور معاون صنایع حمل و نقل در دوران تصدی مدیریت این دفتر تخصصی قدردانی و برای ایشان برای ادامه فعالیت در سمت معاون این دفتر تخصصی آرزوی موفقیت کرد.

*اعتماد بیشتر به تشکل ها و صنعتگران این صنعت راهبردی

سهیل معمار باشی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز در این مراسم با تشریح برنامه های راهبردی برای توسعه این صنعت در دوره جدید خواستار اعتماد بیشتر به تشکل ها و صنعتگران این صنعت راهبردی شد.

وی توسعه صنعت حمل و نقل به عنوان پیشران توسعه صنعتی را مستلزم پشتیبانی همه دستگاه های مرتبط با این صنعت توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد : علاوه بر صنعت خودرو ، توسعه سایر بخش های حمل و نقل نیز با رویکرد بهتری مورد پیگیری قرار گیرد.

سید مهدی نیازی مشاور عالی و دستیار ویژه معاونت امور صنایع وزارت صمت نیز با تشریح جایگاه ویژه صنعت حمل و نقل در کشور بر ایجاد هم افزایی در بین همه دستگاه های مرتبط با این صنعت راهبردی تاکید کرد.