سیاسی

معاون استاندار فارس:مدیران منتظر به دستور و بودجه محکوم به شکست هستند


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در این مقطع حساس به مدیرانی توانمند و پی گیر نیاز داریم که بتوانند از حداقل امکانات بیشترین بهره برداری را درمجموعه متبوع داشته باشند و بجای رویه های منفعلانه، روش های خلاقانه را در پیش بگیرند

به گزارش آزاد نیوز اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در مراسم معارفه فرماندار شهرستان ارسنجان گفت: عناصر حکومت اسلامی در عین حال که باید از افزایش سرمایه در جامعه حمایت کنند بایستی به اقشار محروم جامعه هم توجه داشته باشند،هر جا این اصل را زیر پا گذاشتیم باعث شد مردم ازحاکمیت فاصله بگیرند.

این مقام مسئول دراستانداری فارس  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه«ما در ایجاد دولت اسلامی هنوز موفق نشده‌ایم»گفت: خادمین و ارکان دولت باید اسلام را به خوبی بشناسند و درمسیر آن مجاهدت کنند،قانونی که صفر تا صد آن اسلامی باشد قطعا درمسیر زندگی بشریت به انسان کمک خواهد کرد.

او با بیان اینکه باید در انتخابات و انتصابات دقت کنیم، ادامه : عرصه انتخاب برای مردم فراهم است و مردم می‌توانند هر کدام از تفکرات را که برای آنها عزت، شرف، آبرو، استقلال و آزادی را به ارمغان می‌آورد و باعث ارتقای کشور می‌شود انتخاب کنند.

محبی‌پور افزود :  امروز دولت سیزدهم با شعار دولت کرامت‌ و عدالت بر سرکار آمده است که در این دولت تلاش می‌شود با حفظ کرامت مردم و بهره‌گیری از بسیج تمامی امکانات از ظرفیت‌های داخلی و هم از ظرفیتهای بین‌المللی استفاده شود.
این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت امعان نظر به خرد جمعی متذکر شد: در رفتار دولتمردان باید کرامت مردم حفظ شود. لذا نیاز است که در این مسیر توسعه استان و کشور تغییراتی صورت بگیرد که اعمال این تغییرات نیز هزینه‌بر و زمان بر است و در این راستا فرمانداران و رؤسای ادارات باید شوراها را به عنوان حلقه واسط بین‌ حاکمیت و مردم به رسمیت بشناسند و ازظرفیت آنها به نحو احسن استفاده کنند.
وی فسادستیزی را از دیگر ویژگی‌های مدیران شایسته دانست و گفت: ایجاد دولت اسلامی با فساد هم‌خوانی ندارد. فسادستیزی همان مبارزه با فساد است که باید در دستور کار فرمانداران باشد.
محبی‌پور مردمی بودن را به عنوان مهمترین ویژگی مدیران شایسته قلمداد کرد و افزود: در دولت سیزدهم مدیرانی که با خشونت با مردم رفتار می‌کنند و نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت هستند جایی ندارند.
معاون استاندار فارس خصیصه مردمی بودن را محور بخشی از سخنانش قرار داد و تصریح کرد:مردمی بودن یعنی مدیران باید در میان مردم باشند، شرایط مردم را درک کنند، حرف آنها را بشنوند و ظرفیت تحمل انتقاد و گلایه مردم را داشته باشند.“مدیر منتظر دستور” در دولت سیزدهم نمی‌تواند حرکت کند.

این مقام مسوول دربخش دیگری از سخنانش درخصوص شهرستان ارسنجان گفت: امروز ارسنجان در زمره شهرستانهای سرآمد استان پهناور فارس است علاوه بر اینکه از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می‌کند. فرماندار باید با مشورت از افراد مجرب فرصتها و تهدیدهای شهرستان را شناسایی کند و از این طریق برای  توسعه این شهرستان تلاش کند.

محبی‌پور به نقش مهم کشاورزی در شهرستان ارسنجان اشاره کرد و گفت: کشاورزی نیاز دارد در الگوی آبیاری، الگوی کشت و برداشت دچار تحول شود.همچنین این شهرستاناز منظر راه‌های دسترسی با مناطق مختلف با مشکلاتی مواجه است که باید تکمیل و توسعه راه‌های دسترسی این شهرستان به شمال و مرکز استان در اولویت قرار بگیرد.
وی یادآور شد:درشهرستان ارسنجان در بخش بومی گزینی حرکت‌های خوبی صورت گرفته اما لازم است رؤسای ادارات در این شهرستان از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند و بتوانند در سطح استانی و ملی نقش آفرین باشند.

در این مراسم از زحمات رحیم عزیزی فرماندار سابق ارسنجان قدردانی ودکتر کاووس رضایی استاددانشگاه ارسنجان  بعنوان فرماندار جدید این شهرستان منصوب شد.
شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۲۰ کیلو متری شمال شرقی شیراز قرار دارد.