اجتماعی

پاسداشت هفته معلم توسط روابط عمومی بانک صادرات ایران

ویژه برنامه‌های بزرگداشت مقام والای معلم در ۱۰ مدرسه مناطق مختلف تهران و شهرستان پاکدشت به همت اداره کل روابط‌عمومی بانک صادرات ایران مورد استقبال معلمان و دانش‌آموزان قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، با برگزاری جشن و اجرای مراسم‌ و برنامه‌های مختلف فرهنگی در ۱۰ مدرسه مقاطع مختلف نمونه و برتر علمی و مدارس استثنایی و همچنین کودکان کار در سطح تهران و پاکدشت از زحمات و تلاش‌های معلمان در این مناطق تجلیل و برنامه‌های متنوعی برای دانش‌آموزان این مدارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی اصغر ولایتی، عضو شورای عالی فرهنگی بانک صادرات ایران با بیان اینکه این بانک همواره حامی تعلیم و تربیت بوده است، گفت: در این ویژه برنامه‌ها که همزمان با هفته بزرگداشت معلم انجام شد، مدارس نمونه و برتر علمی و مدارس دانش‌آموزان استثنایی و کودکان کار مقصد تجلیل از معلمان، آموزگاران و کارکنان محترم مدارس نمونه، شاهد و استثنایی بود و علاوه بر تجلیل از معلمان، مراسم ویژه مسابقات علمی و فرهنگی برای دانش‌آموزان با اهدای جوایز مورد استقبال قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حضور در جمع اولیا و مربیان دانش‌آموزان و قدردانی از زحمات و همکاری در فعالیت‌های علمی را از جمله اهداف این برنامه‌ها بوده، افزود: حضور در این مدارس ویژه که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش صورت پذیرفته بود، با نیت و هدف تبریک هفته معلم و عرض خداقوت مدیرعامل محترم و همکاران بانک صادرات ایران به مدیران، معلمان و پرسنل مدارس بود. معلمان سنگربانان ارزش‌ها متعالی تعلیم و تربیت هستند و تمامی کمالات و پیشرفت‌های بشر مرهون معلم است و در حقیقت آموزه‌های معلم همانند قطرات باران دل‌های تشنه را سیراب و استعدادها را شکوفا می‌کند.

عضو شورای عالی فرهنگی بانک صادرات ایران با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) در مورد مقام معلم، گفت: معلمی شغل انبیاست و همچنین رسول مکرم اسلام (ص) در حدیث شریفی دلیل بعثت خود را تعلیم و تربیت عنوان کرده است، از این رو معلمان باید به این مقام و منزلت افتخار کنند و همواره برای تربیت انسان‌های صالح، متعهد و متخصص تلاش کنند و با تمام توان در جهت کمال جامعه به آموزش و پرورش بپردازند.

ولایتی به فعالیت‌های گسترده بانک صادرات ایران در حوزه تعلیم و تربیت با مشارکت تمامی همکاران بانک اشاره کرد و افزود: بانک صادرات ایران به دلیل وجود همکاران مومن و متعهد در بسیاری از شاخص‌های ارزشی همچون تقدیم شهید و حمایت از حوزه تعلیم و تربیت در بین شبکه بانکی اول بوده و موفق عمل کرده است.

 این اقدامات شاخص فرهنگی به منظور عمل به مسئولیت اجتماعی و تجلیل از معلمان محترم با حضور در جمع دانش‌آموزان و معلمان با هدف فرهنگ‌سازی، جهاد تبین و بصیرت‌افزایی طی سه روز به همت اداره کل روابط‌عمومی در هفته معلم انجام شد و مورد استقبال و قدردانی فراوان آموزش پرورش و معلمان و دانش‌آموزان در ۱۰ مدرسه «استثنایی مهر»، «مرجان»، «نمونه ثامن‌الحجج(ع)»، «امام هادی(ع)» و «نور ولایت» در شهرستان پاکدشت، مدرسه «مسکن مهر» شهرستان ورامین و همچنین مدارس «امام حسین(ع)»، «خدیجه کبری(س)» و «حضرت مریم(س)» شهر تهران قرار گرفت.​