اجتماعی

افتتاح پردیس مفرح بانک صادرات در پارک چیتگر

​همزمان با روز درخت‌کاری و با حضور مدیران ارشد؛پردیس «مفرح بانک صادرات ایران» در پارک جنگلی چیتگر به بهره‌برداری رسید

پردیس «مفرح بانک صادرات ایران» در روز درخت‌کاری با کاشت ٤٠٠ اصله درخت با نیت گرامیداشت یاد و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران بانک در بوستان چیتگر تهران افتتاح شد.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، همزمان با روز درخت‌کاری، مراسم افتتاح پردیس «مفرح» با حضور مدیر عامل، اعضای هیئت‌مدیره و معاونان این بانک، دبیر نهضت درخت‌کاری ایران و مسئولان و دانشآموزان دبستان پسرانه پیک ادب منطقه ٩ تهران برگزار و طی آن ٤٠٠ اصله نهال در بوستان چیتگر تهران غرس شد. 
مدیرعامل بانک صادرات ایران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه اهمیت درخت‌کاری و توجه به محیط‌‌زیست امروزه بر کسی پوشیده نیست، گفت: «حس مراقبت از درخت» و «صبر و تحمل تا زمان به بار نشستن آن» دو مولفه خوب و انسان‌ساز است که آدمی با کاشت درخت در وجود خود تقویت می‌کند. 
حجت‌اله صیدی افزود: توجه به محیط زیست حتی در گزارش‌‌های مالی بین‌المللی نیز جایگاه ویژه دارد و به عنوان بخش مهمی از مسئولیت‌ اجتماعی بنگاه‌های بزرگ مالی و اقتصادی در جهان، به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما نیز وظیفه داریم که نقش خود را در این زمینه ایفا کنیم و به پاکیزگی محیط‌زیست و گسترش فضای سبز که خوشبختانه طی سال‌های اخیر در تهران از استاندارد به مراتب بهتری برخوردار شده، کمک کنیم.
رضا صدیق، عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران نیز گفت: نقش مهندس مفرح در ایجاد و بنیان‌گذاری بانک نقش موثری بوده  به‌طوری‌‌که طی ٦٧ سال سابقه فعالیت این بانک، آثار مثبت آن در ایجاد اشتغال میلیون‌ها نفر و حمایت از تولید در کشور غیر قابل انکار است. از این‌رو، پردیس با نام وی افتتاح می‌شود و نام ٩٣ شهید بانک بر درختان این مجموعه جاودان خواهد شد.
غلام سوری، نایب رئیس هیئت‌مدیره بانک نیز در این مراسم توجه به محیط‌‌زیست و درختکاری را از مسائل مهم جهان دانست و افزود: همه کسانی‌ که در تولید دارای نقش هستند، توجه ویژه‌ای به حوزه محیط‌زیست دارند و عمده‌ترین کار در این راستا، کاشتن درخت است.
ارسلان فتحی‌پور، عضو هیئت‌مدیره بانک گفت: در روز درخت‌کاری، همزمان با آغاز نو شدن طبیعت بار دیگر نام مهندس مفرح به میان آمده است که همه مدیون زحمات او و سایر زحمت‌کشان بانک صادرات ایران به ویژه شهدای بانک و ایثارگران هستیم و یاد و خاطره آنها با سبز شدن دوباره طبیعت، سبز خواهد ماند.
در این مراسم همچنین، محمدهادی حیدرزاده، مشاور معاون خدمات شهری شهرداری تهران اقدام بانک صادرات ایران را در چارچوب مسئولیت‌ اجتماعی آن، ستود و گفت: ورود بانک صادرات ایران به این حوزه جای تقدیر و تشکر دارد و امید دارم که این کار که با کاشت ٤٠٠ اصله درخت آغاز شده، با حمایت بانک صادرات ایران توسعه یابد و بنا است پلاک درختان این مجموعه  به نحو شایسته‌ای با نام شهدا و ایثارگران بانک تزیین شود.
در ادامه این مراسم، محسن گلی، دبیر نهضت درخت‌کاری ایران نیز با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ درخت‌کاری از کاشت خود درخت با اهمیت‌تر است، تهدیدات زیست محیطی در بخش‌های مختلف آلودگی آب و هوا و خاک را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: از بانک صادرات ایران که وارد این عرصه مهم شده و به موضوع درخت‌کاری و حفظ محیط زیست پرداخته، تشکر می‌کنم. این اقدام بانک صادرات ایران باید در سایر بنگاه‌های مالی و اقتصادی نیز نهادینه شود و همه کمک کنند تا از نابودی جنگل‌ها جلوگیری شود.